Rebus tävling, avslöjandet!

Här kommer då förklaringen till mitt rebus,

 

På första "bilden" så är det en gubbe som sjunger, därav noterna. Om man är listig så förstår man att det han sjunger om är det som finns i pratbubblan. Vad är det då i pratbubblan? Jo.. vad kan det vara som har en blå förpackning med ett rött märke på, som man använder en sked för att förflytta något i förpackningen till ett glas? Oboy, såklart! Och vad indikerar den skinande solen och den ljusblåa himmeln på? Vackert väder! Så de vi har fått ut av det är att han sjunger något i stil med "Oboy, vilket vackert väder, solen skiner idag", och det är Peps som sjunger den. Vilket är vad första bilden betyder!

Peps

Vart pekar pilen? ->I<- lådan!

Pepsi

Nästa var långdragen och jag tänkte inte riktigt till när jag gjorde den, idéen var att man skulle komma tänka på McDonalds när man såg hamburgaren, och McDonalds logotyp är ju ett M, vilket också är vad bilden betyder. Jag vet att det inte var särskilt på hugget av mig, skulle ritat Ronald McDonald istället så hade man förstått bättre.

Pepsi M

Nästa är enkelt och hade man listat ut de två första bilderna och den sista har man i princip svaret, bilden föreställer en tax, minus t, blir ax.



Pepsi Max

Eftersom Anders och Oliver lyckades lösa den utan hjälp (ja förutom av varandra..) så var den inte omöjlig att klura ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0